Γιατί τα Social Media δεν φέρνουν αποτελέσματα στην επιχείρησή σας;
Πολλές φορές ακούμε συζητήσεις για το ότι «ανεβάζω πράγματα στο Facebook της επιχείρησης μου, αλλά δεν βλέπω αποτελέσματα» ή «έχω σελίδα, την ενημερώνω, αλλά δε νομίζω ότι δουλεύει ιδιαίτερα».
Από την άλλη, υπάρχουν άνθρωποι που ορκίζονται ότι η επιχείρησή τους πέτυχε λόγω της παρουσίας τους στα Social Media. Ποια είναι η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα δύο παραδείγματα, όμως;
Τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν επιχειρήσεις και προϊόντα στα Social Media είναι απλά και λύνονται με πολύ, πολύ συγκεκριμένα βήματα:
1. Μάθε το κοινό σου
Ίσως η πιο κρίσιμη πληροφορία για την επιτυχία στα Social Media είναι το να γνωρίζεις το κοινό σου. Αν δεν απευθύνεσαι σε συγκεκριμένα άτομα, είναι σα να φωνάζεις σε μία κενή αίθουσα και να ελπίζεις ότι θα σε ακούσει κάποιος.
Πρέπει να καθορίσεις προσεκτικά το κοινό σου και να καταλάβεις: τι θέλουν, τι χρειάζονται, πως μπορείς να τους βοηθήσεις. Όλα αυτά θα βοηθήσουν να μεγιστοποιήσεις την απόδοση των Social Media για την επιχείρησή σου.
2. Δεν υπάρχει συνοχή στο περιεχόμενο σας
Πολλά αλλάζουν καθημερινά στα Social Media, αλλά όσο και να είναι διαφορετικοί οι αλγόριθμοι, ένα πράγμα παραμένει κοινό. Το να έχεις μία σταθερή παρουσία στα Social Media δεν σημαίνει απαραίτητα να ποστάρεις κάτι κάθε μέρα ή σε κάθε γιορτή που μπορείς να φανταστείς, αλλά να καταρτίσεις ένα ημερολόγιο το οποίο μπορείς να ακολουθήσεις. Ακόμη κι αν δεν υπάρχουν άμεσα αποτελέσματα, το να ανανεώνεται τακτικά το περιεχόμενο είναι ιδιαίτερα σημαντικό.
Άρα η συνταγή είναι συγκεκριμένη: Τακτικά ποστ, με χρήσιμες πληροφορίες ή όμορφες εικόνες και σιγά σιγά θα χτίσεις αξιοπιστία και πιστό κοινό.
3. Το σύνολο των likes και των followers δεν σημαίνει πολλά
Οι μέρες που το πιο σημαντικό νούμερο της σελίδας στα Social Media ήταν ο αριθμός των likes και των follows και όλοι έβλεπαν καθημερινά πόσο ανέβαινε ο αριθμός ανήκουν στο παρελθόν.
Μπορεί οι αριθμοί να μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα, αλλά πολλές φορές μπορεί να δημιουργούν ακόμη και πρόβλημα. Για παράδειγμα, αν έχετε 1,000 likes στη σελίδα σας, αλλά τα 900 ήρθαν από διαγωνισμούς και posts που δεν είχαν σχέση με τα προϊόντα σας, κάθε στόχευση για το κοινό σας είναι δύσκολη. Χωρίς να γνωρίζεις ποιο είναι το κοινό σου, δεν μπορείς να είσαι αποτελεσματικός στα Social Media.
Όντως μπορεί να πάρει χρόνο για να χτίσετε το κοινό σας οργανικά και ίσως να είναι κουραστικό, αλλά το να έχεις 100 followers που είναι ενεργοί και ενδιαφέρονται για την επιχείρησή σας έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από ένα κενό σύνολο.
Η ποιότητα του περιεχόμενου και η σωστή στόχευση του μηνύματος είναι αυτή που φέρνει αποτελέσματα και όχι οι πολλοί followers. Μπορεί να ακούγεται δύσκολο και κουραστικό, αλλά αυτοί που είναι ευχαριστημένοι από την παρουσία τους και τα αποτελέσματα στα Social Media είναι αυτοί που βελτιστοποίησαν το περιεχόμενό τους, γνωρίζουν το κοινό τους και αποκτούν συνεχώς νέους πελάτες.