Μάρκετινγκ, στην πραγματικότητα, είναι οποιαδήποτε δραστηριότητα που οδηγεί την πρακτική σας σε μια επιθυμητή κατεύθυνση προβολής των υπηρεσιών και της εικόνας σας.
Κατεύθυνση θα μπορούσε να περιλαμβάνει την αύξηση του εισοδήματος μέσω της αύξησης του πελατολογίου, αντιμετώπιση του ανταγωνισμού, διατήρηση ή αύξηση μεριδίου αγοράς, αλλαγή μέσων/τρόπων πληρωμών, εισαγωγή νέων υπηρεσιών, εύρεση νέων παρόχων/προμηθευτών, είσοδο σε νέες υπηρεσίες και νέες αγορές ή καταπολέμηση αρνητικής δημοσιότητας.
Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορούν να θεωρηθούν ως «καλή πρακτική» ή «καλή διαχείριση» υπό τον ευρύ ορισμό του μάρκετινγκ.
Αυτές περιλαμβάνουν τον στρατηγικό σχεδιασμό, τις σχέσεις με τον ασθενή, την κάλυψη ασφαλιστικών προγραμμάτων, συστήματα παρακολούθησης και συμμόρφωσης, ώρες πρακτικής, την απόκτηση ή εξέλιξη πρακτικής, την τοποθεσία του ιατρείου και υποστηρικτικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Για ένα πλήρη οδηγό μάρκετινγκ θα χρειαστεί ένα ολόκληρο βιβλίο, αλλά εδώ παραθέτουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για τα βασικά, όπως ισχύουν σήμερα.
Δημιουργήστε Γραπτό Ετήσιο και Πενταετές Πλάνο Μάρκετινγκ: πρακτικές με πλάνο συνήθως έχουν καλύτερα αποτελέσματα από τις πρακτικές χωρίς.
Το πρώτο και πιο σημαντικό μέρος ενός πλάνου μάρκετινγκ είναι ο στόχος, δεδομένου ότι αποτελεί το θεμέλιο για όλες τις άλλες αποφάσεις.
Πρώτα, μπορείτε να αναπτύξετε τους στόχους πενταετίας, αφού οι ετήσιοι στόχοι θα εντάσσονται στο πλαίσιο του πενταετούς σας πλάνου.
Ένα πενταετής στόχος είναι πιο στρατηγικός με ευρύ πεδίο εφαρμογής.
Μετά από κάθε έτος, αξιολογήστε και τροποποιήστε τους στόχους του επόμενου έτους με βάση το κατά πόσον έχουν επιτευχθεί οι στόχοι του τρέχοντος έτους.
Επικεντρωθείτε στην ανάπτυξη δυνατών και καλοδιατυπωμένων στόχων.
Για να το πετύχετε, περιορίστε τους στόχους σας έως πέντε ετησίως.
Ένας σωστά διατυπωμένος στόχος:
• Αποτελεί πρόκληση αλλά είναι εφικτός.
• Είναι σαφής και συγκεκριμένος.
• Είναι γραπτός και μετρήσιμος.
• Έχει χρονικούς περιορισμούς.
Διαφορετικές ειδικότητες έχουν διαφορετικά επιχειρηματικά σχέδια και επομένως διαφορετικούς στόχους μάρκετινγκ.
Τα υπόλοιπα βήματα του πλάνου μάρκετινγκ είναι οι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την έκβαση του στόχου σας:
1. Ορίστε την αγορά-στόχο (την ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία, τη γλώσσα, κλπ).
2. Καθορίστε τα “θέλω” του στόχου σας (διαθεσιμότητα, καταδεκτικότητα, ικανότητα, κλπ).
3. Αυτο-αξιολόγηση (διαθεσιμότητα, καταδεκτικότητα, ικανότητα, τοποθεσία, ιδιότητα, εμπειρία, φήμη, κλπ).
4. Αξιολόγηση ανταγωνισμού.
5. Αξιολόγηση αγοράς (ζήτηση, πληρωτές, οικονομία, δημογραφία, γεωγραφική μετατόπιση, αλλαγές, κλπ).
6. Προϋπολογισμός ενεργειών μάρκετινγκ (τυπικά 3%-8% του κύκλου εργασιών, 10% ή περισσότερο για εισαγωγή σε νέα αγορά ή προαιρετικές υπηρεσίες).
7. Αποφασίστε στρατηγικές μάρκετινγκ (εσωτερική / εξωτερική, συντηρητική / επιθετική, κλπ).
8. Δημιουργήστε ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενεργειών μάρκετινγκ (διάστημα έως την έναρξη υλοποίησης της ενέργειας, καθορισμένη εποχή ενέργειας και με καθορισμένο ρυθμό, κλπ).
9. Εκτέλεση (ενεργοποιήστε υποστηρικτικές υπηρεσίες, συμμετοχή του προσωπικού, εφαρμογή του πλάνου).
10. Συνεχής επανεξέταση και προσαρμογή (καταγραφή και επανεξέταση των αποτελεσμάτων σε μηνιαία βάση, προσαρμόστε το πλάνο όπως απαιτείται, πειραματιστείτε).