fbpx
 

Το να είσαι ο καλύτερος δεν αρκεί για τον επιχειρηματικό στίβο

Το να είσαι ο καλύτερος δεν αρκεί για τον επιχειρηματικό στίβο

Συνήθως, όταν ρωτήσουμε κάποιον τι θα προτιμούσε να είναι, απαντά “ο καλύτερος”. Είναι όμως αρκετό το να είσαι ο καλύτερος για την αγορά;

Οι περισσότεροι πολλές φορές βάζουν σαν προτεραιότητα την ηθική, δηλαδή να έχουν τα καλύτερα προϊόντα και να είναι οι καλύτεροι στην αγορά, σύμφωνα με τα δικά τους στάνταρ και χωρίς να ρίχνουν την ποιότητά τους.

Σίγουρα, στην προσωπική μας ζωή μπορούμε να ακολουθήσουμε όποια προσέγγιση θέλουμε. Τι γίνεται όμως με την επαγγελματική μας κατεύθυνση; Είναι πάντα καλό να είμαστε οι καλύτεροι;

Στον επιχειρηματικό στίβο πρέπει να είμαστε πρώτοι. Πρώτοι στο μυαλό των καταναλωτών δηλαδή. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ρίξουμε την ποιότητά μας ή τα στάνταρ και την εξυπηρέτηση που παρέχουμε, καθώς αυτά δημιουργούν το brand μας στο μυαλό των πελατών μας.

Στην πράξη φαίνεται ότι δεν συμβαίνει συχνά – και αυτό γιατί σε καμία περίπτωση ΔΕΝ αρκεί να είσαστε ο καλύτερος! Θα χρειαστείτε κάτι περισσότερο από αυτό. Θα χρειαστεί να είσαστε ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ των πελατών και της αγοράς που απευθύνεστε! Μόνον έτσι ο πελάτης θα επιλέξει εσάς ξανά και ξανά, θα σας προτείνει σε άλλους, αλλά και νέοι πελάτες είναι πιθανότερο να μάθουν για εσάς.

Για παράδειγμα: Ποιο smartphone σας έρχεται πρώτο στο μυαλό; Σίγουρα είναι το iPhone. Ποιο είναι όμως το καλύτερο smartphone; Δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι η Apple έχει πουλήσει περισσότερα iPhones, από ότι όλες οι υπόλοιπες εταιρείες μαζί.

Και η επόμενη ερώτηση είναι: Πως θα πετύχει κάποιος να είναι ΠΡΩΤΟΣ στο μυαλό των καταναλωτών (ειδικά εάν ξεκινάει τώρα) σε μια αγορά που υπάρχουν πολλοί και έμπειροι ανταγωνιστές όπου η αγορά ήδη τους ξέρει και είναι καταξιωμένοι; Τώρα ξεκινάνε τα δύσκολα. Και εδώ είναι που ξεκινάει το πραγματικό Μάρκετινγκ.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνετε;
Βρείτε μια μικρότερη αγορά – ποιο εξειδικευμένη – μέσα στην γενικότερη αγορά που δραστηριοποιείστε και μπείτε ΠΡΩΤΟΙ στο μυαλό των καταναλωτών!

Το να βγείτε ΠΡΩΤΟΙ στο μυαλό των καταναλωτών δεν είναι εύκολο. Το να βρείτε μια νέα μικρότερη κατηγορία μέσα σε μια υπάρχουσα αγορά επίσης δεν είναι κάτι εύκολο. Μάλιστα είναι πολύ δύσκολο και χρειάζεται δουλειά. Απαιτεί καλή έρευνα, χρόνο και ανοιχτό μυαλό σε νέες ιδέες. Δεν είναι όμως κάτι που δεν μπορεί να γίνει.